2019. január 10., csütörtök

Gyakori kérdések a Szcientológiáról, arról, hogy én szcientológus vagyok


Mostanában Facebookon és Instagramon is egyre többen bombáznak kérdésekkel a Szcientológiával kapcsolatban, mert látják, hogy szcientológus vagyok és egy csomó mindent nem értenek ezzel kapcsolatban.

Úgy döntöttem most egyetlen cikk formájában fogom megválaszolni a kérdéseiteket.

Előszőr is: miről szól a Szcientológia?

A Szcientológia egy vallás, egy alkalmazott vallási filozófia. Egy rendkívül összetett, természeti törvényeken és axiómákon alapuló vallási filozófia az emberi szellemi természetéről, elméjéről, viselkedéséről, céljairól és boldogulásról. A szó maga a scio és logos szavakból tevődik össze, mind a kettő „tudást” jelent.

Akkor, miért hívjátok vallásnak, ha ez egy tudomány is?

Azért, mert az emberi szellemmel, a végtelennel vagy a Legfelsőbb Lénnyel való kapcsolatával, és az emberi szellem halhatatlanságával foglalkozik. Ez a vallás szakterülete definíció szerint. De ez egy modern vallás, ami tudományos alapokon nyugszik. L. Ron Hubbard, a Szcientológia Egyház Alapítója ugyanis atomfizikával is foglalkozott, mérnök volt, de egyben bölcsészdoktor és filozófus is. L. Ron Hubbard már fiatalon beutazta a Távol-Keletet, ahol több népcsoportot, azok kultúráját és vallását tanulmányozta. Járt olyan láma kolostorokban, ahova nyugati ember be sem tehette a lábát. Ritka, amikor egy emberben a humán és a reál tudományok ötvöződnek. Ezért tudta létrehozni ezt a gondolkodási rendszert, amit tudományos alapokra fektetett. Elsődlegesen az elme területén végzett kutatásokat, majd ezen kutatások folyamán jött rá, hogy valójában az emberi szellemmel foglalkozik és itt lépett a vallás területére. Ezután hozta létre a Szcientológiát és ezt követően alapították meg az Egyházat. Ebben az egyházban azt lehet megtapasztalni, hogy te tényleg egy szellemi lény vagy, és erről szerezhetsz a tanulás és a vallásos gyakorlatokon keresztül bizonyosságot. Szóval innentől már a vallás területére léptünk.

Miért támadnak benneteket annyit?

Húha, ha én ezt tudnám... tudom egyébként. Több oka is van. Először is az emberek, amit nem értenek azt hajlamosak támadni. Sokan úgy alkotnak rólunk véleményt, hogy soha életükben nem olvastak el egy gondolatot sem a Szcientológia hitvallásából vagy nem beszéltek egyetlen szcientológussal sem. Valami fura szó, amiről sok rosszat lehet hallani a médiában, de eszébe sem jut, hogy elgondolkozzon, hogy valójában fogalma sincs róla mi ez.

A másik dolog: te mindent elhiszel, amit a médiában olvasol? Számtalan celeb perel különböző sajtóorgánumokat, nap mint nap láthatunk kifakadásokat hírességektől a közösségi médián, hogy elegük van a sajtó torz ferdítéseiből, hogy megint kikezdték őket, hazudoznak róluk. Egyet kell érteni: a sajtónak szenzáció kell, vér, gyűlölködés, veszély, botrány, pénz. Erre éhezik, ebből él. Nem a jó híreket fogják lehozni, és ha vannak is jó hírek, inkább csavarnak rajtuk egyet, hogy rossznak tűnjenek, vagy a rossz híreket direkt kiszínezik. A Szcientológia például világszintű drogprevenciót folytat, vagy Dél-Amerikában a rendőrséggel együttműködve nagyon jelentős mértékben csökkentette a bűnözést. Ezekről miért nem írnak a lapok? Szóval, én a helyedben kétszer is megfontolnám mit hiszek el, amit a médiában olvasok.

A harmadik ok az érdekütközés. A Szcientológia felébreszti az embereket, emeli az IQ-t, növeli az önbizalmat, a kommunikációs képességeket, tudatosabbá tesz, mint testileg és lelkileg. A szcientológus nem szed drogokat, alkoholt is csak nagyon mértékkel, gyógyszert csak, ha nagyon szükséges. Általában jelentős társadalmi szerepvállalást végez valamilyen humanitárius területen. Ez nem mindenkinek tetszik... ebbe most nem akarok jobban belemenni. Nyisd ki a szemed és lásd meg hová tart ez a világ és akkor meglátod az összefüggéseket.


Mindig írod, hogy mész tanulni? Mit tanulsz te a Szcientológiában?

13 éve vagyok szcientológus és több tízezer oldalt olvastam el ebben az időben. Ezek a Szcientológia anyagai és tanfolyamok formájában végezhetők el az egyházban. Gondolom máris kérdezed: miről szólnak ezek a tanfolyamok?
Íme néhány cím:
-       Hogyan tegyünk szert önbizalomra?
-       Egyszer fenn, egyszer lenn?
-       Ismerd fel kiben bízhatsz?
-       Kommunikációval a siker felé
-       Hogyan javítsuk kapcsolatainkat másokkal?
-       Sikeres gyermeknevelés
-       Önelemzés

A teljesség igénye nélkül most csak felsoroltam párat, hogy lásd mikről lehet tanulni nálunk.

Engem is érdekel ez a dolog, de azért még óvatos vagyok.

Tök egyszerű. Vegyél egy Szcientológia könyvet, tudok tanácsot adni melyiket, olvasd el és döntsd el magad, hogy ez egy jó dolog vagy nem.

Te miért vagy szcientológus?

Mert meg akartam érteni, hogy hogyan működik az élet. Nem akartam beérni egy átlag élettel, tudatlansággal a saját létezésünkről és céljainkról. Katolikus családban nőttem fel, mindig nagy áhítattal ültem hittan órán és ittam az oktató szavait, templomba is jártam, kiolvastam a teljes Bibliát elejétől a végéig.  Viszont úgy éreztem meg kell még találjak néhány választ. Félreértés ne essék, nem ítélem el a katolikusokat, minden vallást tiszteletbe tartok és a Szcientológián keresztül még jobban megértettem mennyire fontosak szerepet játszik az ember életében a vallás. 

Neked miben segített a Szcientológia?

Amit most láttok, ismertek belőlem a közösségi médián keresztül, a magabiztos és pozitív, kommunikatív, kreatív személyiséget, akinek van véleménye, elvei, erkölcse, ezt mind annak a sok önfejlesztésnek köszönhetem, amit a Szcientológiával végeztem.

Mondhatod most, jaj neked nem kell önfejlesztés, te már így is nagyon jó vagy. Hidd el, soha nem voltam szerencsétlen. 18 éves korom óta magam tartom fenn magam, beutaztam számtalan országot, három nyelven beszélek és 20 éves koromban már több mint havi félmilliót kerestem. Ezt most nem hencegésképp mondom, csak érzékeltetni akarom, hogy a Szcientológia nem feltétlen azoknak szól csak, akik nem találják a helyüket az életben. A Szcientológia azok vallása, akik tudják, hiszik, hogy van jobb, hogy lehet több, hogy van tér a fejlődésre még és az élet minden területén szeretnének sikeresek lenni, magasabbra törni.

Ha még szeretnék infót, mit ajánlsz, mit nézzek meg?

Ezt: scientology.tv – magyar nyelvet is tudsz benne állítani.

Boróka 

Ha tetszett, oszd meg

Népszerű bejegyzések