2018. május 10., csütörtök

Mindenkinek van véleménye arról, hogy a másiknak, hogyan kellene élnie


Érdekes mióta egyre többen ismernek, egyre több embernek van véleménye arról, hogyan kellene élnem, mit kellene csinálnom.

Néha a szemembe mondják, néha pedig a hátam mögött, csak visszajut hozzám.

Hogy én mit gondolok?

Először is én már évekkel ezelőtt felhagytam azzal, hogy ítélkezzek mások felett.

Ráébredtem, hogy amíg nem rendelkezek pontos információkkal bármilyen szituációról, nem alkotok véleményt. Egy vitás helyzetben sosem csak az egyik felet hallgatom meg. Ha éles bírálatot hallok valakiről, akkor soha nem fogadom el ellenőrizetlenül. Ha pedig kiderül, hogy nem volt igaz, a személy, aki mondta hitelét veszíti.

Ha valaki panaszkodik nekem valakiről, akit valójában kedvelek és tisztelek, akkor elengedem a fülem mellett. Főleg, ha egy olyan emberről panaszkodik, aki az élet több területén jelentős sikereket és eredményeket ért el. Számomra a tettek sokkal többet árulnak el egy emberről, mint bármilyen szó.

Megtanultam azt is, hogy a sikeres embereket sokat kritizálják kevésbé sikeres emberek. Miért? Talán mert egy sikeres ember arra emlékezteti azt, aki kevésbé az, hogy neki is meg kellett volna csinálnia, de lustaságból vagy bátorság hiányából nem tette meg.

Nézd meg néha egy híresség posztja alatt mennyi mocskolódást lehet olvasni, mikor ő legjobb szándékkal tesz ki valamit.

Van egy-két nagyon fontos elvem az életben:

Először is mindig a saját házam tájékán söprögetek.

Nem ítélkezek. Nem bírálok. Nem alkotok véleményt arról, kinek, hogyan kellene élnie. Úgy gondolom ehhez nincs is jogom. Főleg, ha részinformációkkal rendelkezem vagy az információim forrása nem a személy.

Ha tanácsomat, segítségemet kérik egy problémával kapcsolatban, szívesen segítek, kéretlen tanácsokat viszont nem osztogatok.


A másik életének kritikus bírálása nem segítség, még ha a bíráló úgy is állítja be, hogy ezzel valójában segíteni akar.

Ha szeretnél valakinek segíteni, akkor nem ez az út vezet oda.

Ha a bírálat egy olyan személytől jön, aki az élet azon a területén, amiben engem bírál nem mutatott fel eredményeket, akkor sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de ugyancsak elengedem a fülem mellett. Mutass jó példát nekem és akkor elhiszem neked, hogy segíteni akarsz nekem és nem azt akarod elérni, hogy én hajtsam végre azt, amit te a saját életeden nem hajtasz végre. 

Van abban valami, hogy azokat a hibákat látjuk meg másokban, ami nálunk hibádzik. És azért érezzük, hogy azon a területen kritizálnánk a személyt, mert emlékeztet valamire, amit mi tettünk vagy nem tettünk.

Én amondó vagyok, nézz szét a saját udvarodon és ha már ott semmi szemét nincs, csak akkor kezd mások udvarát söprögetni.

Boróka

Ha tetszett, oszd meg

Népszerű bejegyzések